2024-12-08 10:00 Előtér
Sándor Ildikó
Rovatunkban Megyeri Léna tánckritikus és Bősze Ádám zenetörténész segítségével tánc-és zenetörténeti kulisszatitkok és rejtélyek nyomába eredünk. Aki további érdekességekre kíváncsi, az tartson velünk március 5-én a Lábujjhegyen - Zenéről és táncról, párban című előadás-sorozat következő alkalmán, melyet új időpontban 17:00-kor tűzünk műsorra.
Az előadás-sorozat Fekete hattyú, fehér hattyú - romantikus mesék című részéből többek között kiderül az is, hogy miért kellett A hattyúk tava című balettbe egy új szereplőt beleírni.
Az 1800-as évek végén felkérték Marius Petipat, hogy készítsen koreográfiát A hattyúk tava című baletthez. Ebben az időben az gyakori volt, hogy a koreográfusok a darabban fellépő táncművészekhez igazították a koreográfiát, az viszont nem, hogy miattuk még plusz szereplőt beleírnak az előadásba.
A hattyúk tavában Pavel Gerdt táncolta Siegfried herceg szerepét, aki habár a társulat egyik nagyon ismert, vezető művésze volt, viszont ekkor már a kora miatt kevéssé tudta felemelni a balerinát. Ezért Petipa beleírt egy új szereplőt a darabba: a herceg barátját. Így a III. felvonás romantikus nagyjelenete helyett - amikor a cselekmény szerint Odilia e táncával megpróbálja elcsábítani a herceget és táncuk a pas de deux keringővel indul - pas de trois lett. Miután Pavel Gerdt elköszönt a színpadtól, törölték a plusz szereplőt az előadásból.
Marius Petipa (forrás: Wikipedia)